sreda, 18. marec 2015

Sredini stereotipi #1: Ženske in bočno parkiranje

Par dni nazaj sem opazovala žensko kako se je mučila z bočnim parkiranjem in z njo globoko sočustvovala. Tudi jaz ne maram bočnega parkiranja. Saj ne, da ne bi znala, ampak veliko enostavneje je parkirati "naravnost", še boljše je naravnost "naravnost".

V bistvu vadim bočno parkiranje vsak dan že vrsto let pred našo hišo. Sicer ne med dva avtomobila ampak med dva robnika ali na zelenico tik ob ograji. Ves postopek imam naštudiran in sprogramiran v možganih: zapeljem se tik ob robniku in ustavim takrat, ko skozi sovoznikovo okno vidim drugi steber ograje. Prestavim vzvratno in zavijam, dokler zadnji del avtomobila ni poravnan nekako s sredino garažnih vrat. Nato začnem "motat" nazaj in avto poravnam. Eto. Vraga "eto". Avto je kljub natančno izvedenem postopku enkrat preblizu ograje, drugič preveč na cesti, tretjič je preveč na cesti samo "rit"... Ko parkiram sama, se sploh ne sekiram, pač zapeljem avto še malo naprej in nazaj ali pa kar ponovim celoten postopek, kar mi ne vzame več kot minutke ali dveh (slednje zgolj v primeru ponavljanja celotnega postopka).  Kadar sedi poleg mene moj mož, je situacija nekoliko drugačna. Mož budno spremlja vsak moj gib, skozi sovoznikovo okno meri oddaljenost avtomobila od ograje, skozi vetrobransko steklo ocenjuje poravnanost avtomobila. Ko menim, da je avto parkiran, ga vprašujoče pogledam, on pa dela grimase in spušča čudne zvoke, s katerimi bi mi naj dal vedeti ali sem "opravila", je zadeva bolj  "no ja, bi lahko bilo boljše" ali pa "si pač ženska".  

Res si želim, da bi lahko ta stereotip o ženskah ovrgla, a na žalost ga s svojim znanjem bočnega parkiranja vsaj delno potrjujem.

Da bi lahko opravičili šale na račun ženskega bočnega parkiranja (ali pa morda v znanstvene namene), so opravili raziskave, s katerimi bi naj potrdili ta stereotip. Ko neko stvar znanstveno dokažeš, pa ne gre več za stereotip ampak dejstvo. In vse šale na ta račun niso več seksistične, pravzaprav sploh niso šale ampak res zgolj gola dejstva.

Zasledila sem članek o raziskavi, s katero naj bi dokazali, da so moški pri parkiranju, predvsem bočnem, resnično boljši od žensk, čeprav so jih "nesli" le za golih 5%. V raziskavi so ugotovili, da moški pri parkiranju bolj tvegajo, ženske pa parkirajo bolj previdno in počasi, vendar pa rezultat parkiranja na koncu ni prav nič boljši.

Da ženske parkirajo bolj počasi in da jim to prav nič ne koristi, dokazuje že spodnji posnetek brez izvedene znanstvene raziskave:

Feministka Germaine Greer se je odzvala na raziskavo s komentarjem, da "imamo ženske joške, ki nas ovirajo pri sukanju volana". Tudi to je dejstvo, ki ga ne gre spregledati.

In še eno dejstvo: kaj koristi moškim, da znajo enopotezno parkirati avto, če ne najdejo prostega parkirnega mesta. Vsaj pri nas je tako. Preden ga najde, mož sfali "še pa još" prostih parkingov, jaz pa pametno čivkam "tu ga maš", "pa tu je še en". Preden se dokončno namestimo, naredimo par krogov po parkirišču. Saj ne, da je parking sfalil zaradi "tvegane" vožnje, malo se je še peljal, da vidi, če je kje kaj boljšega (mhm, če verjameš).

In kaj je nauk te zgodbe?

Vir: Pinterest



Ni komentarjev:

Objavite komentar