sobota, 26. maj 2012

Se še spomniš, ko smo...

Včerajšnji Dan mladosti in Don Marko M sta me pripeljala do "dobrih starih časov". Tito, pionirčkova zaprisega, štafeta mladosti.... Spomnim se, da me je pred par leti hčerka vprašala kdo je bil Tito. Kdo je bil Tito?! Seveda ne more vedeti. Kot ne more vedeti za številne druge stvari, značilne za našo mladost.

"Se še spomniš, ko smo...", se ponavadi začne nostalgična pripoved:
- ko smo se od jutra do večera podili po travnikih in plezali na drevesa,
- ko smo se vozili s kolesi brez čelad,
- ko v avtu še ni bilo varnostnih pasov in klime in smo poleti molili glavo skozi odprto okno,
- ko smo praske oskrbovali tako, da smo pljunili nanje in se igrali naprej,
- ko smo na travnikih lovili kresničke in v mlakah paglavce;
- ko smo jedli sneg in lizali ledene sveče;
- ko smo snemali popularne pesmi tako, da smo kasetofon postavili pred televizor in stisnili "record",
- pa kako nam je včasih iz kasete potegnilo trak in smo ga na roko navijali nazaj;
- ko smo se morali vstati in se sprehoditi do televizorja, če smo hoteli spremeniti program (še dobro, da smo imeli samo 3 programe),
- ko nismo imeli mobitelov in za starše nismo bili dosegljivi, ...

Danes ni več kot je bilo včasih. Včasih me ni trgalo v kosteh in zbadalo v križu.

"Dobri stari časi" so fenomen posebne vrste. O njih govori vsaka generacija - naši starši so utrujali nas, mi utrujamo naše mladince, oni pa bodo svoje otroke. Res je, kar je rekel Peter Ustinov, danes so dobri stari časi, po katerih bomo hrepeneli čez 10 let. Sicer težko verjamem, ampak če je res, potem je res tudi to, da je pogoj za dobre stare čase slab spomin. Zato pa imajo vse nostalgične pripovedi, tudi če se začnejo negativno, srečen konec. "Nostalgia is a file that removes the rough edges from the good old days".

Včasih se zgrozim, ko želim s hčerko deliti koščke moje mladosti, pa nima pojma o čem govorim. Sem res že tako stara? Npr. zadnjič ji povem, da je 21 Jump Street bila v naših časih TV serija, v kateri sta igrala Johny Depp in Richard Grieco. Deppa je rešil blazno seksi Jack Sparrow, Richard pa ni imel take sreče. Who the fuck is Richard Grieco?

Očitno hrepenimo po dobrih starih časih tudi zato, ker ne dohajamo vsega, kar se dogaja današnji mladini. Ajde, vem kdo je Justin Bieber in kdo so One direction (čeprav tega raje ne bi vedela), ostale stvari pa so že bolj trd oreh. Ampak vsaj na nekaterih področjih sem v prednosti pred možem. Npr. s hčerko sva se včeraj režali vicu na Tumblerju - "How much does a hipster weigh? One instagram!"

Mož ne razume: "Kaj je to hipster?"

S hčerko se spogledava: "Ne veš kaj je hipster?"

Mož:"Tisti, ki imajo težave z boki?"

Ja, tisti, ki imajo težave z boki :))


2 komentarja:

  1. no ja, saj veš, da nisem jaz kriv za tvoje spomine......so pač v tebi in s teboj.....;)
    sam sicer jemljem spomine kot nekoč unikatne dogodke, katerim sem bil priča in so se zgodili takrat in nikoli več....ampak Dan mladosti še kar traja, traja in bo očitno trajal... ;)
    in včerajšnji dan mladosti mi je bil kot vsi zadnjih 30 let....druženje vseh generacij, narodnosti, kultur, torej tisto nekaj, kar mi je vsak dan.....
    edina razlika je, da Dan mladosti zadnjih 30 let praznujemo brez fizične pristonosti Tita in pompozno nabitega stadiona JLA....bistvo pa ostaja....
    moja mularija pa odlično ve, kdo je (bil) Tito, nenazadnje dnevno gledajo v moj diplomski ročno izdelan profil portreta Tita iz gusa....vpet v vinilko Rolling Stones.....
    seveda pa ne pričakujem od njih, da bi se predajali utrinkom mojega časa in tako oni učijo malo mene o njih pop/rock sedanjosti, jaz pa njih o svojih, ko sem imel toliko let kot oni.....primerjalnost pač....
    ampak v Dnevih mladosti pa se poenotimo s poslanstvom praznika in se predajamo multi druženjem....
    in ja, tvoj je odlično zadel - hipster je že v letih, ko bi lahko imel težave z boki... ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ne, za spomine res nisi kriv, si bil pa povod za njihovo obujanje (vseh zaslug pa res ne morem pripisati tebi) :) Takšno obujanje spominov vsake toliko časa je prav fajn - nasmeji nas starejše mladince, in naše mlajše mladince (se mi zdi, da se jim kr oči zasvetijo, ko slišijo kako smo kakšno ušpičili).
    Sem pa vesela, da moja mladinka z mano deli njeno mladost - od tega, da mi zaupa, kaj so počeli, do tega, da me nauči delati instagram posnetke... Če pa slučajno postanem preveč radovedna, mi pove, da mi pa vsega res ne more povedati :)
    Glede na to, da me vsake toliko trga v sklepih, sem torej tudi jaz hipster (očitno mi gre dohajanje naše mladine boljše od rok kot sem mislila) :)

    OdgovoriIzbriši